Minister Weyts investeert € 102.024,76 in Vrije Basisschool De Vlieger & De Horizon in Zwevezele

Op 28 oktober 2021, over deze onderwerpen: Gezin

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 102.024,76 in Vrije Basisschool De Vlieger & De Horizon in Wingene. “Deze regeerperiode kunnen we met de investeringsimpuls van 3 miljard euro de grootste noden ledigen. Naast nieuwbouw staan er ook heel wat kleinere ingrepen, zoals dringende werken omwille van overmacht gepland, opdat elk kind veilig en comfortabel naar school kan gaan”, zegt Weyts. “We blijven inzetten op de vernieuwing en de modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen én Wingene-Zwevezele. Want er gaat bij deze investeringsronde budget naar onze Zwevezeelse schoolinfrastructuur. Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leraren en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken”, zegt Gilbert Laforce, voorzitter van N-VA Wingene-Zwevezele.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Wingene ten goede. “Onze Vlaamse minister van Onderwijs Ben Weyts  investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 102.024,76 in Vrije Basisschool De Vlieger & De Horizon in Zwevezele. Concreet gaat het om de renovatie van de sportzaal tot een eigentijdse bewegingszaal”, zegt gemeente-, 0CMW-, en BCSD-raadslid Marie-Christine Vandendriessche (N-VA).

“Dat is goed nieuws voor onze inwoners, want een goeie infrastructuur is broodnodig om ons onderwijs vorm te geven. Op deze manier investeren we in de toekomst van onze kinderen”, besluit fractieleider Pieter-Jan Verhoye (N-VA).