N-VA kiest nieuw bestuur

Op 22 februari 2019, over deze onderwerpen: Bestuur

Het nieuwe bestuur van Wingene-Zwevezele (van links naar rechts): gemeenteraadsleden Pieter-Jan Verhoye & Marie-Christine Vandendriessche, ondervoorzitter Bjarne Castelein, voorzitter Gilbert Laforce, Marie-Rose Deryckere, Joeri Manhout, Romain Vercauteren en Elke De Grande.

De N-VA-afdeling van Wingene-Zwevezele heeft een nieuw bestuur gekozen. Om de drie jaar moet elke N-VA-afdeling in Vlaanderen bestuursverkiezingen organiseren. De nieuwe ploeg zal zich inzetten voor de groei van de lokale afdeling, de voorbereiding van de verkiezingen in mei en uiteraard met het constructief oppositiewerk in de gemeenteraad, OCMW-raad en BCSD.

Uittredend voorzitter Gilbert Laforce werd herkozen voor zijn derde en laatste termijn. De afdeling koos als nieuwe ondervoorzitter Zwevezelenaar Bjarne Castelein. N-VA-gemeenteraadsleden Marie-Christine Vandendriessche en Pieter-Jan Verhoye zijn automatisch lid van het bestuur, Pieter-Jan neemt het secretarisschap op zich.  Aftredend bestuurslid Romain Vercauteren blijft penningmeester, Joeri Manhout wordt organisatieverantwoordelijke. Bij de nieuwe bestuursleden vinden we Elke De Grande als jongerenverantwoordelijke en Marie-Rose Deryckere.

“We bouwen verder aan ons langetermijnproject voor Wingene-Zwevezele om de belangen van de inwoners te behartigen. Als jonge afdeling zijn we tevreden met de instroom aan nieuwe leden en zullen we verder werken aan de groei van onze lokale partij. Fractieleider Pieter-Jan Verhoye staat voor de Vlaamse parlementsverkiezingen op de lijst als vijfde opvolger voor het Vlaams Parlement. De afdeling gaat zich dus volledig smijten voor deze belangrijke verkiezingen”, glundert voorzitter Gilbert Laforce.