N-VA maakt budget vrij voor fietspad Wingene-Beernem

Op 16 maart 2018

Minister van Mobiliteit, Ben Weyts, heeft budget vrijgemaakt om de rioleringen en het fietspad Wingene-Beernem te realiseren. De goedkeuring en vastlegging van het financiële aandeel van het Agentschap Wegen en Verkeer is onlangs gebeurd. Wegeniswerken kunnen starten als de vier partners in dit dossiers groen licht geven. Dat zijn AWV, gemeente Wingene, Aquafin en VLM. N-VA Wingene-Zwevezele volgt dit dossier al een tijdje op en onderhoudt contact met het kabinet. “We horen bij de inwoners dat de werken zo snel mogelijk moeten starten. We begrijpen de gevoeligheid van dit dossier en hebben daarom reeds in het verleden extra fietsveiligheidsmaatregelen kunnen binnenhalen. We blijven ijveren om maximaal in te zetten op fietsveiligheid”, zegt ondervoorzitter Pieter-Jan Verhoye.

In 2018 zal er gewerkt worden aan fase 1 van het fietspad. Dat is het stuk tussen Wingene en de Blauwhuisstraat. De eerste étappe (fase 1A) van de werken zal gebeuren tussen de Gravestraat en de kerk van Wildenburg. Omdat het over zeer grote werken gaat heeft de N-VA oog voor de inwoners en de horeca. Wettelijk gezien moeten de horecagelegenheden tijdens de werken veilig toegankelijk blijven voor fietsers en voetgangers langs het tracé van de werken. Tijdens de weekends en vakantieperiodes moet de opdrachtnemer de toegankelijkheid ten allen tijde garanderen. “Nu de werken weldra zullen beginnen, hopen we dat de gemeente vlug zal samenzitten met de horeca, aannemer en de inwoners om duidelijkheid te verschaffen over het concrete verloop van de werken”, besluit Pieter-Jan Verhoye.