N-VA Wingene-Zwevezele kiest nieuw bestuur

Op 28 maart 2022, over deze onderwerpen: Communicatie

De N-VA-afdeling van Wingene-Zwevezele heeft een nieuw bestuur gekozen. Fractieleider Pieter-Jan Verhoye is de nieuwe afdelingsvoorzitter en Bjarne Castelein werd terug verkozen als ondervoorzitter. Om de drie jaar moet elke N-VA-afdeling in Vlaanderen interne bestuursverkiezingen organiseren. “Ik ben trots om deze bestuursploeg voor de komende drie jaar te leiden. Samen zullen we onze lokale afdeling verder laten bloeien, constructieve oppositie voeren en de verkiezingen van 2024 voorbereiden”, zegt Pieter-Jan Verhoye.

Na drie bestuurstermijnen geeft uittredend voorzitter Gilbert Laforce (68, Sint-Jan) graag de fakkel door aan zijn opvolger, maar hij blijft als trouwe partijsoldaat in de ploeg als bestuurslid. Met fractieleider en gemeenteraadslid Pieter-Jan Verhoye (32, Wingene) kan de afdeling rekenen op een ervaren kapitein achter het roer. Bjarne Castelein (21, Hille/Zwevezele) werd ook unaniem herkozen als ondervoorzitter. Gemeente-, OCMW- en BCSD-raadslid Marie-Christine Vandendriessche (62, Sint-Jan), maakt als lokaal mandataris ook automatisch lid uit van het bestuur. Uittredend bestuurslid en jongerenverantwoordelijke Elke De Grande (22, Wildenburg) en uittredend bestuurslid Marie-Rose Deryckere (48, Wildenburg) zetten ook graag terug hun schouders onder het groeiende N-VA-project voor de komende drie jaar. “Graag bedanken we ook onze ex-bestuursleden voor hun inzet en engagement tijdens de voorbije bestuursperiode. Een zéér welgemeende dankjewel aan Miguel D., Romain Vercauteren en Joeri Manhout. Als bestuur wensen we ook Gilbert Laforce uitdrukkelijk te bedanken om drie bestuurstermijnen de voorzittersmantel te dragen. Hij was de waakvlam van onze afdeling in de niet-evidente beginjaren van onze afdeling”, zegt Verhoye.

“We bouwen verder aan ons langetermijnproject in Wingene-Zwevezele. Met onze gemeenteraadsleden voeren we constructieve en kritische oppositie. Onze mandatarissen nemen hun rol als waakhond in de gemeenteraad bijzonder serieus. We zijn ook tevreden met de instroom van nieuwe leden, sympathisanten en ideeën. Nu we hopelijk corona achter ons mogen laten staan, organiseren we terug onze evenementen. Onlangs bundelden we de krachten met de buurafdelingen van Tielt, Meulebeke, Oostrozebeke, Dentergem en Pittem-Egem om nationaal N-VA-voorzitter Bart De Wever te verwelkomen in een bomvolle Europahal in Tielt. We zijn ook van plan om op zondag 10 juli een barbecue te organiseren ikv de Vlaamse feestdag. Kortom, onze afdeling zit in de lift en de ploeg staat klaar om erin te vliegen richting de verkiezingen van 2024. We gaan sjette geven”, besluit ondervoorzitter Bjarne Castelein.