Bjarne Castelein

Ondervoorzitter N-VA Wingene-Zwevezele

Opleiding

Eind 2018 behaalde Bjarne een secundair diploma 'Communicatie & Media' aan het Sint-Vincentiusinstituut te Torhout. Hij studeerde hierna verder aan de Arteveldehogeschool van Gent en begon er aan de opleiding 'Grafische en Digitale Media (Crossmedia Ontwerp). In het voorjaar van 2019 besloot Bjarne om aan te sluiten bij het bestuur van Jong N-VA UGent - de grootste Jong N-VA afdeling van Vlaanderen -, samen met Elke De Grande (Jongerenverantwoordelijke N-VA Wingene-Zwevezele).

Actief in de moederpartij

Bjarne was de jongste en derde kandidaat op de lijst tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Bjarne is een rasechte Zwevezelenaar en zijn interesse in politiek kwam reeds op vroege leeftijd. In de zomer en doorheen het jaar is Bjarne animator bij de jeugddienst van de Christelijke Mutualiteit Kazou: hij zorgt ervoor dat kinderen de vakantie van hun leven krijgen. Daarnaast werkt hij ook achter de schermen mee in verschillende comités.

Als jonge enthousiasteling wil Bjarne zich inzetten voor jeugd en cultuur in onze gemeente. Hij wil ervoor zorgen dat er zowel voor jong en oud voldoende aanbod is. Daarom pleit hij voor een nieuwe pop-upgebouw- en terras in onze gemeente. Daardoor komt er om de zoveel maanden een gloednieuwe trekpleister in onze gemeente. Als achttienjarige is hij vaak ook aangewezen op het openbaar vervoer en uit ervaring merkt hij dat we een tekort hebben aan voldoende busvervoer. Daarom ijvert hij voor (her)onderhandelingen met De Lijn en een sleutelrol voor de vervoersregio’s.

Na de gemeenteraadsverkiezingen zetelde hij meteen in het bestuur van N-VA Wingene-Zwevezele en werd later in februari 2019 benoemd tot ondervoorzitter. Ook kwam Bjarne in november 2018 als lid bij de jeugdraad van Wingene-Zwevezele en in mei 2019 werd Bjarne benoemd tot bestuurslid van Jong N-VA UGent.

Bio

• Ondervoorzitter bij N-VA Wingene-Zwevezele