Dien de vrijgave van uw waarborg omgevingsvergunning in

Op 23 december 2023
Afbeelding artikel geld

Op de voorbije gemeenteraad werd het nieuwe reglement over waarborgen en openbaar domein in kader van omgevingsvergunningen goedgekeurd. Hierbij werden er enkele standaardregels vastgesteld, maar werd er ook een verjaringstermijn ingevoerd voor het terugvragen van de waarborg. In het verleden heeft N-VA gevraagd om hier proactief te communiceren met de inwoners, we hebben deze oproep herhaald in de voorbije gemeenteraad. N-VA heeft dit reglement niet goedgekeurd.

Concreet betekent dit

• Alle waarborgen hebben vanaf volgend jaar een verjaringstermijn van zes jaar na definitieve vergunning
  • Alle openstaande waarborgen ouder dan 1 januari 2018 worden de facto verjaard

Wat moet je doen?